Pages

Monday 14 March 2011

Sarah Sarcastic dan Monyet

Assalamualaikum and hello to all :)

Alkisah....
Pada pukul 8.30 pagi macam tu, saya sedang berehat-rehat di kerusi sambil membaca buku. Dekat bilik waktu tu saya seorang aje. Kelas start pukul 9 pagi tapi selalunya pukul 8.40 macam tu baru bergerak berjalan ke Kulliyyah of Pharmacy.

Tiba-tiba, kedengaran bunyi 'seseorang' sedang memunggah sesuatu.
Hatiku berdetik (cewwah) 'Siapakah itu?' Ingatkan Kak Aliya dan Kak Nana dah pergi kelas. Zimah pulak belum balik sebab tiket takde.


Jangkaan pertama adalah 'Angin kot' LOL. Boleh pulak. Tapi memang sebenarnya dah tahu ada monyet tapi saje je menidakkan kebenaran itu.
Akan tetapi bunyi itu semakin kuat. Dan kedengaran bunyi buku-buku jatuh ke lantai. 


Saya pun bangun, ingin menjenguk. Dan tiba-tiba,


Seekor makhluk berbulu perang duduk bertenggek atas rak buku tu. Jarak antara monyet itu dan saya tak sampai satu meter pun. Memang sangat dekatlah.


Maka saya pun 'AHHHHHH!!!!!' Oi, apasal monyet ni tak lari?
Monyet tu buat muka selamba, seolah-olah berkata 'Is that all you can do?' Hampeh.


Saya pun jerit lagi 'AHHHHH!!!!' oi, kenapa tak pergi lagi. Try lagi la 'AHHHHHH!!!!!!!'. Monyet tu tak berganjak pun. Kurang asam punya monyet. Dahlah menghilangkan 'kemachoan' diri ini sebab menjerit. Niat menjerit adalah untuk menghalau monyet tu tapi tak berkesan pulak. Tak cukup decibel.


Last-last, dah fed-up menjerit. Saya pun cakap 'SHUUH!!! SHUHH!!!' dan mengetuk-ngetuk pintu almari sambil 'memarahi' monyet itu 'Ish, pergilah monyet!' Maka monyet tu pun turun dari rak buku tu. Saya pun berlari ke bilik sebelah.


'Fatin, sini kejap,' saya memanggil jiran dengan tenang.
'Ada monyet kat bilik kita kat compartment Kak Aliya. Boleh tak halaukan?' LOL.


Maka Fatin pun berkata 'Oh, Sarah ke yang jerit-jerit tadi?' Alamak, boleh dengar ke?Terasa diri ini gedik pulak.


Fatin masuk ke bilik dan mencapai batang penyapu. Okay, monyet dah takde. Dia pun tutup tingkap bilik Kak Aliya.

Dan saya nampak tiga ekor monyet bertenggek di pagar dawai belakang hutan.Dan monyet yang masuk bilik kak Aliya tu pun lari terkedek-kedek pergi 'join' kawan-kawan dia yang tiga ekor tu. Maka mereka berempat masuk ke hutan bersama-sama and they live happily ever after.


THE END.


***
Ketika Sarah menjerit...

Di bathroom...

'Eh, siapa yang menjerit tu? Dengar macam suara Sarah je,' Syau dan Naza berfikir.

4 comments:

Lisa said...

hahaha u jerit macam damsel in distress ka?

Sarah said...

Hahaha. LOL.Damsel in distress jerit mcm mana eh?

Waktu tengah jerit tu I malu jugak. Fikir nak jerit ke tak? Kiranya, bukan impulse actionla. Last2 jerit jugak, hahahaha.

NuHa said...

rasa ny monyet mmg slalu msk bilik kak aliya kan?? boleh nampak dr bilik k.kimah

hahahahah

Sarah said...

Kak Kimah! Comelnya profile picture!!! :D

Aah, monyet selalu masuk bilk Kak Aliya. Bilik kitorang (lg 3 org) tak masuk pun.

Sebab tingkap bilik Kak Aliya rosak, so tak boleh tutup rapat-rapat. >__<