Pages

Saturday 23 January 2010

Uncle Misai and Sarah Sarcastic

Malas nak cerita panjang2. Tapi rasanya akan jadi panjang gak.

Waktu tu RAFEST. Nak pergi keluar Uncle Misai tak bagi. Dia kata seluar aku ketat sangat, walaupun tu pants biasa, dia cakap seluar aku tu spesis Seluar Jeans jugak. So aku pun naik atas tukar seluar, baru dia bagi pergi.
Esoknya, pergi outing lagi. Nak boycott RAFEST! Muahahahaha. Aku dengan Soul pergi keluar lagi. Hari sebelumnya pergi Mid. Hari ni nak pergi Jaya One pulak.

Alamak, Uncle Misai yang semalam tu lagi! Uncle Misai ni rajin betul la. Aku tersengih-sengih. Aku dengan Soul tunjukkan matric cards kita orang dari jauh. Tapi Uncle Misai yang hot lagi macho panggil kita orang sebab nak tengok kad matrik sebab dari jauh tu tak nampak jelas sangat muka kita orang. Uncle Misai nak tengok dengan lebih jelas lagi muka kita orang yang ayu lagi vogue ni. Dengan tudung yang senget and all. :P

Lepas tu, Uncle Misai yang caring tanya dengan nada suara yang romantis (lah sangat)

' Nak pergi mana ni?'

Aku pun jawab dengan senyuman yang bakal mencairkan ais yang memang dah cair ibarat ais dalam sekotak Ice Lemon Tea (yang memang takde ais).

' Jaya One,'

Uncle Misai tanya lagi ' Oh, kenapa tak pergi Jaya Two?'

Aku dengan Soul terkedu dengan soalan yang dikemukakan Uncle Misai. Uncle Misai nampak sangat berkarisma dengan sunglassesnya dan misai ala-ala Datuk K itu.

' Oh, ada ke Jaya Two?'

'Ada, belakang Jaya One!'

'Jaya Two tu macam mana?'

Uncle Misai buat muka tak boleh blah lagi macho.

' Macam Jaya One,'

Kami pun tersengih-sengih.

'Oh, ye ke? terima kasih!' lalu kami pun bergerak meninggalkan UIA terchenta.

Di Wendy's, kami asyik membicarakan tentang Uncle Misai yang orang ingatkan garang, rupanya baik
-______-.
Kami tak pergi pun Jaya Two sebab dah kenyang sangat. Kami bercadang lain kali baru kami akan pergi Dan apabila kami ceritakan kepada rakan-rakan tentang kebaikan Uncle Misai, reaksi yang kami dapat adalah

'Sengal la Uncle Misai tu!'
' asdfgjhkjlk;k;!"
' B******* betul!'

Kami hairan. Mengapakah ini semua boleh terjadi?

Rupa-rupanya, kami telah terpedaya dengan tipu daya Uncle MISAI!

MANA ADA JAYA TWO DAAAAA....



Uncle Misai yang caring lagi sarcastic. Apa kes dating2 ni? >__<
Eh cop, Uncle Misai ke tu? O___o

Picture credits : Fazliyana  (bukan nama sebenar)

6 comments:

Lisa said...

uncle misai = hashim, isn't it?
tolooooooong la, dia memang sengal la.

Sarah said...

A'ah. Uncle Hashim.

Tu la pasal. Baru tau yg dia tu sengal. Pathetic betul. :P

kina ;) said...

Hahahahaha! Aku dah gelak golek2 dah ni tgok gambar dating tu.
Anyways, jom gi Jaya Two? Kah2! dalam mimpi.. :P

Sarah said...

Nanti bila aku keluar aku nak buat sarcastic balik dgn Uncle Misai tu. Baru dia tau siapa dia Sarah Sarcastic! Muahahaha *gelak jahat*

ummu said...

hahaha
lawak gle~~
cmne la ko boleh tertipu ngn uncle misai??
btw,,
aku pon pnh ttpu ngn one of pak guard kesayangan kte ni..~~uwekk

Sarah said...

Oh, ye ke? Lain kali aku takkan tertipu! Wakakaka.

All of you, thanks for reading and commenting! *bows head*